Oferta przedszkola

Projekty i innowacje pedagogiczne dla przedszkolaków oraz nauczycieli realizowane w roku szkolnym 2024/2025:

  • Projekt “Dzieci Uczą Rodziców” to inicjatywa, która łączy w sobie walory edukacyjne z kreatywnymi formami przekazywania wiedzy.  Zakres tematyczny proponowanych lekcji jest niezwykle szeroki: od bezpieczeństwa (w różnych wymiarach) i ekologii, przez historię i kulturę, aż po kosmos i naukę .
  • Program „Uważniaki” powstał, aby pomóc nauczycielom i rodzicom z narastającym  problemem przebodźcowania dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat), ich nadmiernego pobudzenia będącego skutkiem nadmiernej stymulacji ze strony otaczającego je coraz głośniejszego i coraz bardziej chaotycznego świata.
  • Projekt edukacyjny „Witaminki” wydawnictwa „Bliżej przedszkola” to promowanie zdrowych nawyków żywieniowych, zachęcanie do spożywania zróżnicowanych potraw, bogatych w warzywa, stwarzanie okazji do poznawania nowych smaków, oswajanie z wyglądem warzyw i zapoznanie z ich wartościami odżywczymi, wdrażanie do samodzielnego komponowania posiłków i robienia prostych potraw według przepisów kulinarnych.
  • Projekt„Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury” jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa we współpracy ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi świetlicami, bibliotekami szkolnymi w całej Polsce i za granicą. Głównym celem jes zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom - uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych;
  • Projekt  "Angielski jest fun-tastyczny!"-ogólnopolski projekt edukacyjny -celem projektu jest pokazanie jak ważna jes znajomośc języka angielskiego,rozbudzenie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz zapoznanie dzieci i nauczycieli z ideą dwujęzycznego nauczania.
  • Ogólnopolski program edukacji zdrowotnej dla przedszkolaków „Klub Mleczaka” Celem programu bardzo istotne jest wytworzenie trwałego nawyku higieny jamy ustnej, poprzez regularne szczotkowanie zębów a także spożywanie odpowiednich pokarmów. 
  • Projekt,, Zarazkom się nie damy, bo o siebie dbamy"z inicjatywy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Opolu. Głównym celem projektu jest wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci poprzez propagowanie zdrowego stylu życia, wzbogacanie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia, wykształcenie u dzieci postawy prozdrowotnej, nabycie przez dzieci określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno - zdrowotnych. 
  • Program "Klub małego zucha Flockies"
  • Innowacja pedagogiczna "Zabawy muzyczno-ruchowe"-różnorodne metody wspierania rozwoju dzieci.
  • Innowacja pedagogiczna "Angielski jest fun-tastyczny!"
  • Innowacja pedagogiczna "Zaczarowany świat jogi"-działania terapeutyczne w przedszkolu
  • Program"Czysciochowa Akademia"- program edukacyjny, skierowany do żłobków, przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych,który w  atrakcyjny sposób pomaga kształtować dobre nawyki higieniczne u dzieci.

 Przedszkole organizuje szereg uroczystości, imprez okolicznościowych, spotkań dla lokalnego środowiska z udziałem rodziców, oraz zaproszonych gości:

  •          Sprzątanie świata - udział w ogólnopolskiej akcji,
  •          Bezpieczny przedszkolak- spotkania z przedstawicielami Policji, zajęcia praktyczne,
  •          Pierwsza pomoc - spotkania z ratownikiem medycznym, z lekarzem - działania praktyczne,
  •          Święto Pieczonego Ziemniaka-pożegnanie lata przywitanie jesieni,
  •          Przedszkolakiem fajnie być- Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka - zabawy, gry na terenie ogrodu przedszkolnego,
  •          Dzień Marchewki-promocja zdrowia,
  •          Dzień Edukacji Narodowej - uroczystość z udziałem całej społeczności przedszkolnej, 
  •          Udział w akcji „Śniadanie daje moc”
  •          Wycieczki do gospodarstwa agroturystycznego, Teatru Lalki i Aktora, użyteczności publicznej,
  •          Miś-mój mały przyjaciel-Światowy Dzień Misia,
  •          Dzień Tolerancji,
  •          Święto kukurydzy,
  •          Dzień Dobroci-spotkanie z Mikołajem,
  •          Świąteczne spotkania przy choince-przedszkolne świętowanie z udziałem zaproszonych gości,
  •          Kostiumowy bal karnawałowy dla dzieci,
  •          Mój Dziadek i moja Babcia w przedszkolu,
  •          Dzień Rodzinny - biesiada z Babcią i Dziadkiem uroczystość w przedszkolu i dla przedstawicieli mniejszości narodowej i emerytów,
  •          Uroczystość dla Seniorów Domu Opieki w Ozimku,
  •          Dni sałatek owocowo-warzywnych, zdrowych posiłków
  •          Żegnaj zimo, witaj wiosno - udział w korowodach marzankowych,
  •          Dzień Ziemi - propagowanie działań ekologicznych,
  •          Dzień Strażaka - spotkania ze strażakiem, wozem strażackim,
  •          Światowy Dzień Książki,
  •          Wielkanoc - spotkania świąteczne,
  •          Spektakle teatralne, konkursy plastyczne, muzyczno - wokalne,
  •          Dzień Rodziców - spotkania z okazji Dnia Matki i Ojca,
  •          Dzień Dziecka - Olimpiada Przedszkolaka - Święto Sportu,
  •          Dzień Rodziny  - festyn rodzinny z udziałem społeczności lokalnej,
  •          Żegnaj przedszkole, witaj szkoło

Dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności i talenty uczestnicząc w różnorodnych konkursach między przedszkolnych, organizowanych przez różne instytucje kulturalno - oświatowe naszej gminy,województwa opolskiego oraz nasze przedszkole.

 Zajęcia realizowane w przedszkolu:

  •          angielski,
  •          język mniejszosci narodowej niemiecki
  •          religia,
  •          terapia logopedyczna,
  •          terapia pedagogiczna,
  •          indywidualizacja w nauczaniu-zajęcia z prowadzone przez nauczycieli podczas realizacji podstawy programowej.
  •          zajęcia z psychologiem
  •          zajęcia z pedagogiem specjalnym

Kadra pedagogiczna naszego przedszkola uczestniczy w wielu szkoleniach. W swojej pracy z dziećmi wykorzystywane są różnorodne formy i metody dostosowane do wieku i możliwości psychofizycznych dzieci:

  •          metoda E Gruszczyk - Kolczyńskiej - dziecięca matematyka,
  •          Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne,
  •          Drama,
  •          Opowieść ruchowa,
  •          Gimnastyka ekspresyjna Rudolfa Labana,
  •          Metoda gimnastyki twórczej C. Orffa,
  •          Gimnastyka rytmiczna Alfreda i Marii Kniessów,
  •          Pedagogika zabawy KLANZA,
  •          Gimnastyka mózgu Paula Dennisona,
  •          Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz:

o    alfabet Piotrek,

o    śpiewające literki,

o    relaksacja,

o    techniki parateatralne, bajkoterapia,

o    zabawy paluszkowe,

  •          Metoda wspomagająca postawy i myślenie twórcze Celestyna Freineta,
  •          Metoda wspomagająca naukę pisania Ireny Majchrzak,
  •          Elementy metody aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss.

Praca wychowawczo -  dydaktyczna w naszym przedszkolu planowana jest zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego

Przedszkolny zestaw programów nauczania w roku szkolnym 2024/2025

 

Przedmiot

Grupy

Autor

Tytuł

Wydawnictwo

Numer  w przedszkolnym zestawie

Wychowanie  przedszkolne 

5-6 latki

 

 

E.Kordos

Program

Wychowania

Trampolina

PWN

PPO2/2024/2025

Wychowanie przedszkolne

3-4 latki

 

Elżbieta Kordos

Program

Wychowania przedszkolnego  Trampolina

PWN 

PPO2 2024/2025

Religia

5- 6 - latki

Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski

Kocham dobrego Boga

Jedność

PPO3/2024/2025

Język angielski

3-6 latki

D.Sikora -Banasik

E.Wilkos          

 

Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli English Play Box

Nowa Era

PPO4/2024/2025

Język mniejszosci narodowej niemiecki

5-6 latki

 Opracowany przez nauczycielkę w oparciu o podstawę programową

Program nauczania języka niemieckiego jako języka mniejszosci narodowej

Opracowany przez nauczycielkę

PPO5/2024/2025

         

W ramach współpracy z rodzicami wychowawcy organizują zebrania informacyjne dla rodziców, spotkania warsztatowe i ze specjalistami,  konsultacje indywidualne oraz uroczystości. Na bieżąco informują o realizowanej tematyce i podejmowanych działaniach  w danym miesiącu.

Priorytety i cele przedszkola na rok szkolny 2024/2025:

  •       Zwiększanie dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów
  •       Kultura czytelnicza przedszkolaka.
  •      Zdrowa Ziemia = Zdrowy Przedszkolak” – wzbogacanie wiedzy o zdrowiu własnym i innych ,tworzenie warunków do promowania       zdrowego stylu życia oraz kształtowanie postaw ekologicznych.
  •    Jak cię widzą, tak cię cenią, czyli dobre maniery przedszkolaka - poznaję, stosuję i daję dobry przykład.

Wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa: 

  1. Kształtowanie zachowań słuzących zdrowiu,rozwijanie sprawnosci fizycznej i nawyku aktywności ruchowej,nauka pierwszej pomocy.
  2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków stałych sprawności
    w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci oraz realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego.
  3. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz - i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodzin.
  4. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży,ich zdrowia psychicznego.
  5. Kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych,odpowiedzialnosci za region i ojczyznę.
  6. Poprawne wykorzystanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci.

 Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

  1. Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

 

  1. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna. 

 

  1. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

 

  1. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

 

  1. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

 

  1. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

 

  1. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

 

 

 do góry