Data wydruku: 2024-11-23 08:26:20

Przedszkole Publiczne nr1 w Ozimku

e-mail: www: pp1.ozimek.pl

„Uważniaki” w Jedyneczce

Przedszkole Publiczne Nr 1 w Ozimku przystąpiło do realizacji projektu pt. „Uważniaki” autorstwa zespołu profesjonalistów i pasjonatów harmonijnego rozwoju przedszkolaków w składzie: Katarzyny Bartosik, Anny Szyszko, Joanny Twardo-Kamińskiej i Rafała Kamińskiego. Program ten powstał, aby pomóc nauczycielom i rodzicom z narastającym problemem przebodźcowania dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat), ich nadmiernego pobudzenia będącego skutkiem nadmiernej stymulacji ze strony otaczającego je coraz głośniejszego i coraz bardziej chaotycznego świata. Program ten to cykl dziesięciu zajęć, poświęconych radzeniu sobie z emocjami, stresem i nadmierną stymulacją bodźcami zewnętrznymi. Zajęcia mają na celu wskazanie właściwych sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami najmłodszych, a także wzmocnienie ich poczucie bezpieczeństwa. Rodzice przedszkolaków stanowią w projekcie ważne ogniwo, ponieważ dzięki ich pomocy, projekt osiągnie lepsze rezultaty. Zadaniem rodziców jest włączanie relaksacji w formie audio po każdych przeprowadzonych zajęciach, a następnie omówienie jej.Specjaliści zespołu pomocy psychologiczno-pedagogicznej naszego przedszkola: psycholog, pedagog specjalny oraz logopeda, przeprowadzą cykl zajęć w oparciu o przygotowane scenariusze w grupie „Witaminki”. Celem cyklu zajęć jest wzmocnienie uważności dzieci na tu i teraz. Zajęcia rozpoczęły się dnia 20.10.2023 r. Grupa „Witaminek” poznała głównych bohaterów, jakimi są panda Klementynka i fenek Maurycy. Wysłuchała także opowiadania, w którym to para bohaterów proponuje ćwiczenia, mające pomóc w byciu bardziej uważnymi na co dzień.Przedszkolaki przenieśli się na wyobrażoną polanę, gdzie odgrywali role owadów polnych. Byli uczestnikami ćwiczenia, które pozwoliło dokładnie przyjrzeć się wybranej zabawce, poznać jej kształt, kolor, fakturę, a także sprawdzić czy ma zapach, czy wydaje jakiś dźwięk. Na koniec przedszkolaki wykonały prace plastyczne, kolorując głównych bohaterów – pandę Klementynkę i fenka Maurycego.

Mamy nadzieję, że cykl zajęć przyniesie oczekiwane rezultaty i sprawi, że Przedszkolaki z pomocą swoich rodziców zdobędą kompetencje do tego, aby przeciwstawić się nadmiernej stymulacji naszego pędzącego życia. Niech tak się stanie!

 

                                                                                                                                                                      Miriam Gajda-Klama